Vrijdag 17 augustus - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Dorien Hanneman - WaarBenJij.nu Vrijdag 17 augustus - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Dorien Hanneman - WaarBenJij.nu

Vrijdag 17 augustus

Blijf op de hoogte en volg Dorien

17 Augustus 2012 | Kenia, Nyeri

Vrijdag 17 augustus
Het is vandaag slecht weer, koud en de hele dag al miezerige regen. De jongste kinderen zijn net uit bed en zitten nu met z’n allen een film te kijken. Geeft mij de tijd om weer even te schrijven.
Nog 6 dagen en dan weer naar huis…best een raar idee. Maar aan een kant heb ik ook wel weer zin om naar huis te gaan, mijn missie hier is namelijk meer dan geslaagd, ik heb veel kunnen betekenen, en dat was mijn wens! Ik mis mijn familie, vrienden, hondje Luca en mijn paardje Barri enorm.
Aan de andere kant kan ik me niet voorstellen dat ik deze kinderen heel lang niet ga zien…dit voelt echt als thuis en ben helemaal ingeburgerd hier! Maar aan al het goede komt ook een einde, en ik heb er vrede mee, ik zeg straks tot ziens, want ik ga hier zeker terug komen!

Ik wil nog even vertellen wat ik nog meer van het sponsorgeld heb gedaan, afgelopen maandag ben ik met 8 oudste meiden gaan winkelen. Ze mochten een ding uitzoeken en ze mochten zelf beslissen wat, een jeans of schoenen o.i.d. De meesten kozen voor een jeans en ze waren er heel blij mee. Een van de meiden, Rebecca (zij is hier nog niet lang in het UCC) had volgens mij nog nooit meegemaakt dat iemand zoiets ‘duurs’ voor haar kocht. Ze was zo blij met haar schoenen dat ze me wel 3 keer omhelsde en bijna moest huilen van geluk! Alsof ze de loterij had gewonnen. Pfff ik kreeg er zelf ook even een brok van in mijn keel, voor de duidelijkheid, het gaat om 9 euro….
Een van de oudste meiden, Purity, was op een seminar van school dus we hebben voor haar ook een jeans gekocht. Missie geslaagd!

Dinsdag middag hebben Jackson en ik dezelfde meiden, plus twee jongens en Zack, meegenomen naar de ‘caves’, het zijn een soort grotten waar men zich vroeger goed kon verstoppen ten tijden van luchtaanvallen tijdens de bezetting door de Engelsen. Wat een prachtige natuur om te zien en Jackson vertelde ons een heleboel over de natuur en de geschiedenis. Heel leerzaam en super leuk. En wat is Kenia toch mooi! Ik zal wat foto’s toevoegen!

Ik heb trouwens een chronisch gevoel dat er nog steeds vlooien aanwezig zijn op mijn lichaam, heel irritant en vervelend. En Jackson pakte twee dagen geleden een luis van zijn lijf, dus dat wakkert mijn chronische jeuk nog meer aan!!!

Woensdag was het ook prachtig weer en zijn we naar Nyeri Hills geweest, het is hier heel heuvelachtig en het is een leuk uitje om naar de grootste heuvel te gaan met de kinderen. Van het sponsorgeld heb ik 15 broden, jam en fruitsap gekocht om daar de lunch te nuttigen. Het was een behoorlijke klim de heuvel op en voor Nederlandse begrippen was het toch echt een berg! Ik heb cactussen gezien zo hoog niet normaal en bomen met bladeren zo groot als een A2 papier! Super mooi! We hebben spelletjes gespeeld, geluncht en de kinderen hebben zich heerlijk vermaakt!

Ondertussen heb ik met Jackson besproken wat ik met het laatste deel van mijn sponsorgeld kon doen. Twee andere vrijwilligers die al naar huis zijn, Lien en Charlotte, hebben mij hun laatste deel van hun sponsorgeld gegeven zodat ik dat bij mijn geld kon voegen en er nog iets goeds mee gedaan kan worden. Ik heb besloten om het toilet hier in de tuin te laten afmaken (Jackson had al een begin laten maken, maar het geld was op), dit is voor de kleinere kinderen bedoeld en zorgt ervoor dat ze niet meer op het potje in de buitenlucht hun behoefte doen (ze spelen er gewoon omheen!). Dit is een stuk hygiënischer. Maar let wel, het is een toilet buiten, heel normaal hier voor Kenia, en het is een heel diep gat (10 meter diep of zo). Dus het is niet een gewoon doorspoel toilet. Zo zorgen ze ervoor dat er toch niet zo veel waterverbruik is. Ik vind het wel een apart idee, maar het schijnt hier normaal te zijn. Ze zijn gisteren (donderdag) hiermee begonnen, en ik heb gevraagd of ze er ook een fonteintje bij kunnen maken zodat kinderen hun handen kunnen wassen. Dat doen ze namelijk niet en dat maakt het allemaal erg onhygiënisch, de kosten blijken nu hoger te zijn dan verwacht dus het is afwachten of dat nog gaat lukken. We zullen zien….

Wat ik nog niet echt verteld heb maar ondertussen ook nog doe als ik gewoon in het huis ben, is spelen met de kids en ik doe schildersessies met de kinderen, mijn moeder heeft namelijk allerlei teken- en schildersspullen meegegeven vanuit Nederland. Per 4 kinderen ga ik met ze aan de slag en mogen ze schilderen wat ze willen. Dit vinden ze erg leuk, en ik zal snel foto’s maken van de resultaten! Ik heb al een aantal talenten ontdekt!

Komende dagen ga ik nog veel genieten van de kinderen, met de moeder van Jackson winkelen, nog een cadeautje kopen voor de huismoeders, en wie weer wat nog meer…

Tot snel! En super leuk dat zo veel mensen mijn blogs lezen! XXX Dorien



  • 17 Augustus 2012 - 18:32

    Georg En Hedi:

    jeetje nog 6 dagen wat is die tijd snel gegaan. Nog hele fijne dagen en we spreken mekaar wee als je terug bent xxs

  • 17 Augustus 2012 - 20:37

    Liane:

    Wat heb je al ontzettend veel gedaan met al het sponsorgeld. Super! Nog even genieten. Voor je het weet ben je weer bij al je familie, vrienden, je hond en je paard en ...je leerlingen. Tot gauw, Liane

  • 17 Augustus 2012 - 21:39

    Linda:

    Hoi Do!

    nog maar 6 dagen, wat vliegt de tijd!! Leuk dat je weer terug wil! het lijkt mij ook nog steeds zelf ook fantastisch om te gaan! Het mooie weer is nu bij ons trouwens; dit weeknd wordt het tropisch warm... zwoeg, zweet!! Leuk je straks weer hier in Holland te zien. Zal wel wennen zijn????
    xxxx Linda

  • 17 Augustus 2012 - 22:09

    Es:

    Lieve Do, Zo te lezen ga je volgend jaar gelijk weer 5 weken.. wat super dat je je daar thuis voelt!! Ik had eigenlijk niet anders gedacht.. van te voren maar ook tijdens het lezen van jouw teksten lees je dat je het naar je zin hebt. Dat alles een gigantische indruk op je heeft gemaakt.

    Zie nu de foto met je haar.. wow meid, wat zie je er mooi uit! Heel gaaf!

    Moet glimlachen om je vlooien-gebeuren haha.

    Zie dat ik een naamgenootje heb daar. Wat leuk!!

    Geniet nog even. Knuffel iedereen daar nog even goed. In je hart heb je iedereen daar al "ingesloten". Zoooo bijzonder om jouw belevenissen te lezen.

    Liefs, Es

  • 20 Augustus 2012 - 17:13

    Theo:

    He door'

    Ik begin je nu echt te missen. Na al die mooie verhalen wil ze zelf van je horen. Trouwens je mooie paardentruck staat er nog.

    Gr theo

  • 21 Augustus 2012 - 08:36

    Brenda:

    Hoi Dorien,

    Wat kan jij goed schrijven, wat een mooie verhalen en wat heb je een hoop betekent voor de kinderen daar.
    Petje af hoor.
    Wat maak je een hoop mee in de 5 weken dat je daar ben, ik ben benieuwd naar alle verhalen die je nog te vertellen heb.

    groetjes Brenda (pof)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Nyeri

Kenia here I come!!!

Kenia here I come!!!

Laatst was ik weer eens aan het denken over wat ik graag in mijn leven zou willen doen, en waarom ik sommige dingen nog niet had gedaan. Ik heb inmiddels een paard gekocht (daar droomde ik al 20 jaar van), de beste keus ooit in mijn leven tot nu toe…dolgelukkig ben ik met mijn paard en mijn hond en mijn twee konijnen mijn gezellige huisje….maar toch heb ik nog wensen. Ik wil heel graag wat voor anderen doen, iets betekenen voor de wereld.

In een gesprek met een collega en vriend van me zei hij: “maar je doet al heel veel voor de wereld! Je bent docent! Daar doe je heel veel goeds mee!” Tja dat klopt ook wel, maar toch heb ik nog een grote wens…werken in een weeshuis in Afrika. Op een of andere manier heb ik het gevoel dat ik daar heen moet, en eindelijk na tien jaar dit te hebben uitgesteld ga ik nu echt!!! Ik ga naar Kenia!!!

Ik offer mijn zomervakantie op om voor de weeskinderen in het Upendo Children’s Centre in Nyeri te gaan zorgen, ik wil ze graag de aandacht en liefde geven die ze niet meer van hun ouders krijgen. Aids is daar een groot probleem, en veel jonge ouders sterven hierdoor. Ook zijn er veel misbruikte en verwaarloosde kinderen in het UCC.

Ik hoop ze ook wat creativiteit mee te geven, dat is immers mijn vak en mijn passie! Dus ik neem me voor te gaan tekenen en schilderen met de kinderen. Ook wil ik op het plaatselijke schooltje les gaan geven, als je daar zegt dat je docent bent dan mag je gelijk voor de klas gaan staan! Het gebeurd daar namelijk regelmatig dat de docent die dag gewoon niet op komt dagen…dan zitten de kinderen te wachten….maar er komt die dag geen docent….dan hebben wij het maar luxe met onze roosterwijzigingen en sms dienst voor leerlingen!!!

Dus…ticket is geboekt, de reis naar Kenia wordt erg spannend, ik ben nog nooit alleen zo ver en lang van huis geweest! Maar het wordt vast een tijd om nooit te vergeten! Wordt vervolgd….

Recente Reisverslagen:

24 Augustus 2012

Vrijdagnacht 24 augustus

17 Augustus 2012

Vrijdag 17 augustus

14 Augustus 2012

Dinsdag 14 augustus

11 Augustus 2012

Zaterdag 11 augustus

01 Augustus 2012

Woensdag 1 augustus
Dorien

Kenia here I come!!! Laatst was ik weer eens aan het denken over wat ik graag in mijn leven zou willen doen, en waarom ik sommige dingen nog niet had gedaan. Ik heb inmiddels een paard gekocht (daar droomde ik al 20 jaar van), de beste keus ooit in mijn leven tot nu toe…dolgelukkig ben ik met mijn paard en mijn hond en mijn twee konijnen mijn gezellige huisje….maar toch heb ik nog wensen. Ik wil heel graag wat voor anderen doen, iets betekenen voor de wereld. In een gesprek met een collega en vriend van me zei hij: “maar je doet al heel veel voor de wereld! Je bent docent! Daar doe je heel veel goeds mee!” Tja dat klopt ook wel, maar toch heb ik nog een grote wens…werken in een weeshuis in Afrika. Op een of andere manier heb ik het gevoel dat ik daar heen moet, en eindelijk na tien jaar dit te hebben uitgesteld ga ik nu echt!!! Ik ga naar Kenia!!! Ik offer mijn zomervakantie op om voor de weeskinderen in het Upendo Children’s Centre in Nyeri te gaan zorgen, ik wil ze graag de aandacht en liefde geven die ze niet meer van hun ouders krijgen. Aids is daar een groot probleem, en veel jonge ouders sterven hierdoor. Ook zijn er veel misbruikte en verwaarloosde kinderen in het UCC. Ik hoop ze ook wat creativiteit mee te geven, dat is immers mijn vak en mijn passie! Dus ik neem me voor te gaan tekenen en schilderen met de kinderen. Ook wil ik op het plaatselijke schooltje les gaan geven, als je daar zegt dat je docent bent dan mag je gelijk voor de klas gaan staan! Het gebeurd daar namelijk regelmatig dat de docent die dag gewoon niet op komt dagen…dan zitten de kinderen te wachten….maar er komt die dag geen docent….dan hebben wij het maar luxe met onze roosterwijzigingen en sms dienst voor leerlingen!!! Dus…ticket is geboekt, de reis naar Kenia wordt erg spannend, ik ben nog nooit alleen zo ver en lang van huis geweest! Maar het wordt vast een tijd om nooit te vergeten! Wordt vervolgd….

Actief sinds 19 Juni 2012
Verslag gelezen: 417
Totaal aantal bezoekers 17459

Voorgaande reizen:

21 Juli 2012 - 24 Augustus 2012

Kenia here I come!!!

Landen bezocht: