Aankomst in Kenia - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Dorien Hanneman - WaarBenJij.nu Aankomst in Kenia - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Dorien Hanneman - WaarBenJij.nu

Aankomst in Kenia

Blijf op de hoogte en volg Dorien

23 Juli 2012 | Kenia, Nyeri

Blog 22 juli 2012
We beginnen maar bij het begin…de vliegreis ging voorspoedig, de overstap ging ook goed en onderweg veel leuke mensen ontmoet. Tijdens zo’n reis voel je je echt niet alleen.
Eenmaal aangekomen in Nairobi moest ik nog een visum kopen en vervolgens op de bagage wachten. Alle bagage wonder boven wonder goed aangekomen en toen begon het echte avontuur pas…Door de douane mocht ik ook nog eens de koffer openmaken en zelf op de balie en van de balie tillen…pfff die koffer was zo zwaar en ik dacht maar een ding: Ik wil slapen!!! En lekker douchen in het hotel want ik was inmiddels 14 uur onderweg!
Door de deuren zag ik heel veel mannen met briefjes en bordjes staan…maar geen Stanley…Na bijna een uur te hebben gewacht begon het tot me door te dringen dat ik over moest gaan op plan B. Maar er was geen plan B. Wat nu? Even in de paniek…Stanley zou me namelijk naar het hotel brengen waar Jackson me in de morgen op zou komen halen. Ik had geen telefoonnummers van beide. Ik besloot voor mezelf geen taxi te nemen, je weet nooit…
Er was een man achter een balie van hotel/taxi diensten die erg vriendelijk was en ik dacht maar een ding ik moet iemand bellen die me hier weg kan krijgen en ik heb daarvoor Facebook nodig om een telefoonnummer te zoeken. Hij was zo vriendelijk dat ik in zijn kantoortje op internet mocht, want ik had Tessa ook al geprobeerd te bellen maar zij lag natuurlijk te slapen! Eindelijk na een zoektocht het telefoonnummer van Jackson gevonden en van de behulpzame man in kwestie mocht ik ook van zijn telefoon gebruik maken.
Inmiddels was het bijna 04.00 uur. Jackson nam gelukkig op en hij zei dat ik moest wachten en dat hij er binnen 2,5 uur zou zijn. En toen was ik wel gerustgesteld maar het wachten begon in het cafetaria van het vliegveld. Precies om 06.30 uur arriveerde Stanley, de behulpzame man van de balie kwam me halen en bracht me naar Jackson, ik heb hem wel 100 keer bedankt!

Het busreisje….met het busje van Upendo reden we in volle vaart naar Nyeri, links aanhouden was even een vreemde gewaarwording. Er waren enorme kuilen in de weg en ik had het gevoel helemaal door elkaar geschud te worden. Het was ook een heeeeel oud busje, een Toyota en behoorlijk afgereden. Ik dacht ow jee als we het hier toch maar mee redden, maar Jackson bleek een goede chauffeur die wel houdt van af en toe een beetje risico nemen maar niet onverantwoord. Onderweg hebben we honderduit gepraat over van alles van de kinderen tot mijn leven in Nederland.
Het was prachtig om Kenia in het ochtendlicht te zien ontwaken, het landschap was erg groen viel me op, veel bananenbomen en avocado bomen!!!
Na 2,5 uur kwamen we aan bij Upendo, en voor iedereen kwam ik onverwachts vroeg…want ik zou pas in de middag aankomen. Alle vrijwilligers gingen een kerkmis bijwonen om eens te kijken hoe dat hier gaat.

Ik ben voor 2,5 uur gaan liggen maar het was druk met kinderen op de gang dat ik niet echt kon slapen. Maar wel even gerust.

’s Middags ontmoette ik ook de ouders van Jackson die hier op het terrein wonen, Baboe en Susu worden ze genoemd. Baboe wilde me wel een rondleiding geven in zijn tuin. 3 koeien, geiten, kippen en ganzen. En bijzonder vond ik de avocado bomen, het allergaafste was de Macadamia boom! En baboe had nog wat noten liggen en kraakte ze met de hamer wel even voor Wies en mij omdat Wies deze noot niet kende. Daarna werden we door Susu uitgenodigd om thee te komen drinken.

Het avondeten was mijn lievelingseten, frietjes zelfgebakken door de huismoeders! Daarna dekleine kinderen weltrusten gezegd toen ze al in bed lagen. Zo lief, ze wilden me wel duizend keer omhelzen en riepen me constant. Een meisje vroeg al of met me mee naar huis mocht.

Wordt vervolgd!


  • 23 Juli 2012 - 21:03

    Rose:

    Jeetje, wat een verhaal. Fijn dat je veilig bent aangekomen en dat je het naar je zijn hebt!

    Geniet ervan!

    Kusx Maurice & Rose

  • 23 Juli 2012 - 21:39

    Ilse:

    Hey do,

    Fijn om te lezen dat je veilig bent gearriveerd.
    Ik ben benieuwd naar je volgende verhaaltje.

    Liefs Ilse

  • 23 Juli 2012 - 21:45

    Ada:

    Pff... dat laartste stukje reis haperde wat, maar gelukkig kwam het goed!!!
    Ben benieuwd naar de rest van je belevenissen! Groetjes, Ada

  • 24 Juli 2012 - 08:37

    Es:

    Ha Lieverd, Tjee wat een belevenis bij aankomst! Zo te lezen kan je uren wachten, maakt niet uit.. lees dat je het naar je zin hebt! Zooo fijn! Enjoy!!!
    Liefs Es

  • 24 Juli 2012 - 15:47

    Lieve Dorien:

    Lieve Dorien,

    Fijn dat je bent aangekomen.Luca maakt het goed, maar ze heeft wel door dat het anders is dan normaal.zat. en zon. toen we in Rumpt waren was ze helemaal gefocust op mij en Sen.Gisteravond heeft je vader haar opgehaald.Ontzettend veel plezier daar met alle kinderen en Wies en natuurlijk alle anderen.
    Morgen op safari, maak veel mooie foto's en kijk je ogen uit, GENIET ERVAN!!!!!!!!!!!!!!!
    Het is hier heel stil, voor nu wel ff lekker,maar zonder jou ook heel saai!
    xxx Bauk

  • 24 Juli 2012 - 19:44

    Theo:

    He dorien,

    Wat een prachtige binnnenkomer goed verhaal en hou ons op de hoogte we zijn vol verwachting van het vervolg.

    Groetjes

    Theo

  • 25 Juli 2012 - 00:22

    Anna:

    Hay Dorien!
    Tjonge gelijk al spannend!Kom je aan is er niemand...gelukkig is het helemaal goed gekomen! Leuk dat die kids meteen zo 'open' zijn! Dat er meteen een met je mee naar huis wil! Mooi dat alles zo groen is en gaaf die bananenbomen! Hebben jullie in het weeshuis wel stromend water enz? Ik zie je volgende story tegemoet!

    Liefs van Anna

  • 25 Juli 2012 - 19:20

    25 Juli 2012:

    Ha Dorien,
    Wat een reis heb je achter de rug. Maar wat heb je je er goed doorheen geslagen! Geniet ervan! Ik ben benieuwd naar je volgende verhalen.
    Lieve groetjes, Liane

  • 27 Juli 2012 - 18:38

    Hedi:

    wat een verhaal zeg maar gelukkig ben je uiteindelijk goed aangekomen. had nog op de site van upendo gekeken. Dat ik een beetje een idee krijg van hoe het daar is. Ik hoop dat je het naar je zien hebt en ben benieuwd naar je volgende verhaal. Ik moest de groetjes doen van mike
    :-). Liefs hedi en georg

  • 28 Juli 2012 - 14:44

    Marjan:

    Heey Dorien,
    Zo wat een verhaal! Gelukkig is het goed afgelopen en ben je nu op bestemming!
    Leuk te lezen dat de kinderen zo open en lief zijn. Geniet ervan meis!
    Liefs, Marjan

  • 28 Juli 2012 - 14:44

    Marjan:

    Heey Dorien,
    Zo wat een verhaal! Gelukkig is het goed afgelopen en ben je nu op bestemming!
    Leuk te lezen dat de kinderen zo open en lief zijn. Geniet ervan meis!
    Liefs, Marjan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Nyeri

Kenia here I come!!!

Kenia here I come!!!

Laatst was ik weer eens aan het denken over wat ik graag in mijn leven zou willen doen, en waarom ik sommige dingen nog niet had gedaan. Ik heb inmiddels een paard gekocht (daar droomde ik al 20 jaar van), de beste keus ooit in mijn leven tot nu toe…dolgelukkig ben ik met mijn paard en mijn hond en mijn twee konijnen mijn gezellige huisje….maar toch heb ik nog wensen. Ik wil heel graag wat voor anderen doen, iets betekenen voor de wereld.

In een gesprek met een collega en vriend van me zei hij: “maar je doet al heel veel voor de wereld! Je bent docent! Daar doe je heel veel goeds mee!” Tja dat klopt ook wel, maar toch heb ik nog een grote wens…werken in een weeshuis in Afrika. Op een of andere manier heb ik het gevoel dat ik daar heen moet, en eindelijk na tien jaar dit te hebben uitgesteld ga ik nu echt!!! Ik ga naar Kenia!!!

Ik offer mijn zomervakantie op om voor de weeskinderen in het Upendo Children’s Centre in Nyeri te gaan zorgen, ik wil ze graag de aandacht en liefde geven die ze niet meer van hun ouders krijgen. Aids is daar een groot probleem, en veel jonge ouders sterven hierdoor. Ook zijn er veel misbruikte en verwaarloosde kinderen in het UCC.

Ik hoop ze ook wat creativiteit mee te geven, dat is immers mijn vak en mijn passie! Dus ik neem me voor te gaan tekenen en schilderen met de kinderen. Ook wil ik op het plaatselijke schooltje les gaan geven, als je daar zegt dat je docent bent dan mag je gelijk voor de klas gaan staan! Het gebeurd daar namelijk regelmatig dat de docent die dag gewoon niet op komt dagen…dan zitten de kinderen te wachten….maar er komt die dag geen docent….dan hebben wij het maar luxe met onze roosterwijzigingen en sms dienst voor leerlingen!!!

Dus…ticket is geboekt, de reis naar Kenia wordt erg spannend, ik ben nog nooit alleen zo ver en lang van huis geweest! Maar het wordt vast een tijd om nooit te vergeten! Wordt vervolgd….

Recente Reisverslagen:

24 Augustus 2012

Vrijdagnacht 24 augustus

17 Augustus 2012

Vrijdag 17 augustus

14 Augustus 2012

Dinsdag 14 augustus

11 Augustus 2012

Zaterdag 11 augustus

01 Augustus 2012

Woensdag 1 augustus
Dorien

Kenia here I come!!! Laatst was ik weer eens aan het denken over wat ik graag in mijn leven zou willen doen, en waarom ik sommige dingen nog niet had gedaan. Ik heb inmiddels een paard gekocht (daar droomde ik al 20 jaar van), de beste keus ooit in mijn leven tot nu toe…dolgelukkig ben ik met mijn paard en mijn hond en mijn twee konijnen mijn gezellige huisje….maar toch heb ik nog wensen. Ik wil heel graag wat voor anderen doen, iets betekenen voor de wereld. In een gesprek met een collega en vriend van me zei hij: “maar je doet al heel veel voor de wereld! Je bent docent! Daar doe je heel veel goeds mee!” Tja dat klopt ook wel, maar toch heb ik nog een grote wens…werken in een weeshuis in Afrika. Op een of andere manier heb ik het gevoel dat ik daar heen moet, en eindelijk na tien jaar dit te hebben uitgesteld ga ik nu echt!!! Ik ga naar Kenia!!! Ik offer mijn zomervakantie op om voor de weeskinderen in het Upendo Children’s Centre in Nyeri te gaan zorgen, ik wil ze graag de aandacht en liefde geven die ze niet meer van hun ouders krijgen. Aids is daar een groot probleem, en veel jonge ouders sterven hierdoor. Ook zijn er veel misbruikte en verwaarloosde kinderen in het UCC. Ik hoop ze ook wat creativiteit mee te geven, dat is immers mijn vak en mijn passie! Dus ik neem me voor te gaan tekenen en schilderen met de kinderen. Ook wil ik op het plaatselijke schooltje les gaan geven, als je daar zegt dat je docent bent dan mag je gelijk voor de klas gaan staan! Het gebeurd daar namelijk regelmatig dat de docent die dag gewoon niet op komt dagen…dan zitten de kinderen te wachten….maar er komt die dag geen docent….dan hebben wij het maar luxe met onze roosterwijzigingen en sms dienst voor leerlingen!!! Dus…ticket is geboekt, de reis naar Kenia wordt erg spannend, ik ben nog nooit alleen zo ver en lang van huis geweest! Maar het wordt vast een tijd om nooit te vergeten! Wordt vervolgd….

Actief sinds 19 Juni 2012
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 17469

Voorgaande reizen:

21 Juli 2012 - 24 Augustus 2012

Kenia here I come!!!

Landen bezocht: